جدول فروش جهانی تبلت ها

  • aragorn
  • 2013-08-09 21:01:06

براساس پیش بینی محققان فناوری فروش جهانی تبلت ها با نرخ رشد سالانه ی 25.6 درصد از 122 میلیون در سال 2012 به 381 میلیون در سال 2017 می رسد.

به گزارش خبرتک و به نقل از مهر، شرکت تحقیقات فناوری فورستر که به عنوان یک شرکت مستقل بازار فناوری به ارائه ی توصیه هایی درباره ی تأثیرات کنونی و بالقوه فناوری می پردازد اعلام کرد که سهم در حال افزایش بازار تبلت ها در جهان از افرادی تشکیل شده که درحال حاضر تبلت دارند و به دنبال خرید مدل های جدید هستند.

اگر چه اکثریت تبلت ها توسط خریداران مورد توجه قرار می گیرند، خرید تبلت توسط شرکت ها 18 درصد از فروش های سال 2017 را تشکیل خواهند داد. این درصد هر سال از زمان شکل گیری این بازار روند رو به رشدی را طی کرده است.

ظرف چند سال آینده تبلت ها در محل کار در کشورهای توسعه یافته و مناطق دینامیک کشورهای درحال توسعه فراگیر می شود و کارکنان برخی یا همه ی هزینه های آن را تقبل خواهند کرد.

فروشنده تعداد دستگاه ها در سه ماهه ی دوم سال 2013 سهم بازار در سه ماهه ی دوم سال 2013 تعداد دستگاه ها در سه ماهه ی دوم سال 2012 سهم بازار در سه ماهه ی دوم سال 2012 میزان رشد در مقایسه با سال گذشته
اپل 14.6 32.4 درصد 17.0 60.3 درصد 14.1- درصد
سامسونگ 8.1 18.0 درصد 2.1 7.6 درصد 277.0 درصد
ایسوس 2.0 4.5 درصد 0.9 3.3 درصد 120.3 درصد
لنوو 1.5 3.3 درصد 0.4 1.3 درصد 313.9 درصد
ایسر 1.4 3.1 درصد 0.4 1.4 درصد 247.9 درصد
سایرین 17.5 38.8 درصد 7.4 26.2 درصد 136.6 درصد
مجموع 45.1 100.0 درصد 28.3 100.0 درصد 59.6 درصد

براساس این پیش بینی ها تبلت ها در بخش های مهم صنعتی چون بهداشت و درمان و طبقه های خاصی از کارمندان که همواره باید با اسناد خود به این سو و آن سو بروند از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد شد.

تحقیقات شرکت کانالیست که هفته ی گذشته منتشر شد نیز نشان می دهد اپل نفوذ خود را در بازار تبلت از دست داده است و ارقام جدید حاکی از آن است که فروش آیپد ها در سال گذشته 14 درصد کاهش یافته است.

کاهش فروش اپل و سهم بازار این شرکت بزرگ فناوری تا حدی به عدم نوآوری در آن ها و تا حدی به افزایش تقاضا برای خرید تبلت های صفحه کوچک اندرویدی باز می گردد.

شرکت بین المللی همکاری اطلاعات به عنوان یک شرکت تحقیق و پژوهش در عرصه ی فناوری و ارتباطات نیز علت کاهش فروش تبلت های اپل را به انتظار مشتریان برای از راه رسیدن تبلت جدید این شرکت نسبت داده است.

تام مینیلی از شرکت بین المللی همکاری اطلاعات اظهار داشت که همواره معرفی آیپد جدید علاقه ی مشتریان را به مقوله تبلت تحریک کرده و به صورت سنتی به فروش آیپدهای اپل و تبلت های رقیبان کمک می کند.

اپل در سه ماهه ی دوم امسال 14.6 میلیون دستگاه آیپد فروخته است که این میزان 14 درصد از 17 میلیون فروش آن در سه ماهه ی دوم سال گذشته کمتر است. طی همین زمان فروش تبلت های اندرویدی از 10.7 میلیون در سه ماهه ی دوم سال 2012 به 28.2 میلیون در سه ماهه ی دوم امسال رسید که این امر نشانه ی افزایش 163 درصدی است.

میانگین: 5 (1 رای)

سوالات خود را از خبرتک بپرسید

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
Fill in the blank.
http://www.khabartek.ir/exchange_links_2/

کپی برداری و بازنشر مطالب در دیگر رسانه های دیجیتال، تنها با ذکر نام خبرتک به عنوان منبع و درج لینک به محتوای اصلی مجاز است.

تمامی حقوق برای مجله ی اینترنتی خبرتک محفوظ است.